Soutěžní víkend s Toyotou C-HR Hybrid

30.12.2017

Možnost zapůjčit si vůz Toyota C-HR Hybrid v rámci soutěže "Půjč si mě - Vyzkoušej co dokážu" od společnosti C&K Toyota Brno se neodmítá.

Seznámení

Poprvé jsem se Toyotou C-HR setkal na ženevské motor show v roce 2015 ještě jako koncept, kde budil patřičný rozruch. A když Toyota ukázala první snímky a videa produkční verze, které se od konceptu moc nelišila, tak to byl teprve poprask!

Po dlouhé době někdo představil SUV, které nebylo jen zvýšenou verzí některého z modelů. Auto s tak neotřelým designem, že se za ním každý ohlédne! Jen letmý pohled prozradí, že se jedná o neobyčejné auto. Design karosérie výborně maskuje skutečné rozměry vozu.

Díky soutěži "Půjč si mě - Vyzkoušej co dokážu" od společnosti C&K Toyota Brno jsem měl jedinečnou možnost celý víkend testovat model C-HR s hybridním pohonem.

Hybrid jako pohon příštích let?

Moje recenze bude čistě subjektivní a nevyhnu se srovnání se Škodou Yeti 2.0 TDI 4x4, kterou denně jezdím. Nejsem zrovna zastánce kombíků, které je problém ve městě zaparkovat a většinu času v kufru vozíte vzduch. Většinu roku je kompaktní auto výhodou a na dovolenou si levně půjčit nosiče na kola, lyže nebo box na tažné zařízení.

Protože je nafta jako pohon osobních aut na ústupu, nabízí se otázka, s jakými pohony budeme jezdit v příštích letech? Hybridní pohon Toyota nabízí už 20 let a oznámila, že jím nahradí naftové motory ve svých vozech. Bude to stačit? Není lepší přejít rovnou na čistě elektrický pohon?

Hybrid není potřeba dobíjet, odpadá tak hledání dobíjecích stanic nebo tahání kabelů v kufru. Uživatelsky pořád jezdíte k čerpací stanici pro benzín. To zásadní se děje za jízdy díky elektronice a velkou měrou k tomu pak může přispět řidič správným stylem jízdy.

Tak jsem naložil rodinu a vyrazili jsme na výlet do České Kanady, aby se ukázalo, zda je C-HR Hybrid opravu dobrou volbou pro roli rodinného vozu?

Elektrizující jízda krajinou i městem

Pár faktů k hybridnímu pohonu v modelu C-HR. O primární pohon vozu se stará atmosférický benzínový motor, který doplňuje elektromotor a přenos síly se pak stará automatická bezstupňová převodovkou e-CVT. Elektronika vozu se stará o optimální využití energie (benzínu/elektřiny). Baterii není možné dobíjet ze sítě, ale pomocí benzínového motoru nebo rekuperací energie při brzdění. Při dostatečném nabití baterie je možné tlačítkem vynutit jízdu čistě na elektřinu do rychlosti 55 km/h.

Benzínový motor je dobře odhlučněný a není prakticky slyšet, až do okamžiku, kdy potřebujete nabrat rychlost nebo prudce zrychlit. Elektronika pak pošle motor do vysokých otáček a ten si vyje, dokud nepovolíte pedál plynu. Pokud nemáte potřebu spěchat a překračovat rychlostní limity, tak se dočkáte neskutečně tiché jízdy. Odhlučnění motoru a kol je opravdu špičkové a to měl testovací vůz 18 palcová kola s nízkým profilem!

Ticho nepanuje jen uvnitř vozu, ale venku. Pozornost kolemjdoucích pak dosáhneme svého maxima, když je v naprosté tichosti prosvištíte. Výhoda se pak lehce promění v nevýhodu, musíte hlídat chodce, protože s takhle tichými auty vůbec nepočítají. Dokonce i jízda krajinou dostává nový rozměr, ve voze je nic nehlučí a jízdu si podstatně více užijete. 

Samotnou kapitolou je pak spotřeba benzínu. Od začátku testu jsem nechtěl svůj jízdní styl přizpůsobovat hybridnímu pohonu. Přesto mě vůz překvapil, v obsazení dva dospělí a dvě děti a poměrně dynamické jízdě jsem dosáhl spotřeby 4,4 l/100 km.

Jenže jízdě na elektřinu propadnete a snažíte se rekuperovat jak jen to jde, abyste ji pak využili na udržování rychlosti nebo na pohyb ve městě. Při troše snahy není problém dosáhnout spotřeby udávané výrobcem. S prázdným autem jsem se dostal až na 3,6 l/100 km.

Vnitřní prostor

Auto svoji velikost zdařile maskuje a na první pohled byste neřekli, že na délku má 4,36 m. Ale tím nejdůležitějším údajem je zde rozvor náprav 2,64 m a vůz tak nabízí velkorysý prostor pro cestující v obou řadách sedadel.

Se svojí výškou 1,86 m si za sebe pohodlně sednu a mám dostatek prostoru na nohy. Problém nastává při nastupování/vystupování kdy snižující se záď vozu, poměrně malá šíře zadních dveří a nečekaně malý úhel otevření nedovolí pohodlně nastoupit/vystoupit.

Přední sedadla mají optimální výšku, při nasedání nepadáte nikam do hlubin, ani nemusíte nadskočit. Při každodenním používání neocenitelné. Místo řidiče vás doslova pohltí, vše je po ruce, rychle se zabydlíte a umístění panelu infotainmentu v zorném poli řidiče je tak akorát. Jen ta dotyková tlačítka mi nesedí, takže jsem byl moc rád za možnost ovládání z volantu.

C-HR nabídne zavazadlový prostor o objemu 377/372 litrů (podle výbavy). Řekl bych, že objem je dostatečný, přístup do kufru je horší kvůli vysoké spodní hraně a chyběli mi háčky a síťky. Yeti ve verzi 4x4 nabídne 405 litrů, tvar kufru je kvádr a díky velkým pátým dveřím a poměrně nízké spodní hraně do kufru dostanete prakticky cokoliv.

Řidičský koutek

Osobně mě na autech nejvíce zajímá, jak se s nimi jezdí. Od hybridního pohonu a bezstupňové převodovky jsem si nesliboval nějaký oslňující zážitek. Sílu pochybností umocňovala 18 palcová kola s nízkým profilem. Skutečnost byla naprosto jiná!

Kombinace spalovacího motoru a elektromotoru při rozjezdu dělá divy, auto vyrazí kupředu za doprovodu vytí motoru. Osobně mě to nevadí, spíše naopak. Pomoc elektromotoru je hodně znát a druhý den už jsem si dával pozor, abych na rozjezd měl aspoň polovinu baterie.

Auto kromě motoru dělá taky podvozek a ten se opravdu povedl! Kola v rozích karosérie napovídala, že by mohlo být min. tak dobré jako u Škody Yeti. Ale C-HRko do kapsy strčí i dražší auta. Na oblíbené silnici plné zatáček a kopců jsem se nemohl jízdy nabažit. Auto sedí jako přilepené a ta sebejistota vám dovolí ještě přidat. Prostě čirá radost tohle auto řídit.

Závěr

Toyota C-HR umí zaujmout nejen vzhledem ale hlavně výborným svezením a pohodlím pro posádku. Pokud hledáte nové auto, určitě si vyzkoušejte C-HRko-

Děkuji společnosti C&K, a.s. za zapůjčení vozu a krásný víkend.

Podpořte nás v soutěži o tohle krásné auto vaším LIKEM

S vozem Toyota C-HR jsem se poprvé setkal na ženevské motor show v roce 2015, kde představení conceptu způsobilo patřičn...

Zveřejnil(a) Půjč si mě - Vyzkoušej, co dokážu dne 7. srpen 2017

Fotogalerie

#toyota #toyotachr #toyotahybrid #pujcsime #toyotabrno